گلباغ شعر

گلباغ شعر

روح "پدرم" شاد که فرمود به استاد ..... پسرم را "عشق" بیاموز و دگر هیچ.
گلباغ شعر

گلباغ شعر

روح "پدرم" شاد که فرمود به استاد ..... پسرم را "عشق" بیاموز و دگر هیچ.

روز تولدم

من آمدم 

تا همچون نسیم خنک ظهر تابستان 

بر گونه ات بوسه ای زنم 

تو فقط لبخندی بزنی 

وبگویی 

چه نسیم خنکی 

ومن آرام بگیرم 

و پس از آن 

گویی هرگز نیامده بودم 

 

  " محسن کاجاوی"

صدای ما همراه تست

سرت را بین دست ها مگیر
و خیره به دیوار ننگر
برخیز و پشت پنجره بیا بنگر
شب چون دریای جنوبی زیباست
و موج هایش را به پنجره ات می کوبد
بیا ، فضا را گوش کن
فضا ، جاده صداست
فضا ، پر از صداست
پر از صدای خاک ، آب ، صدای ستارگان و صدای ما
پشت پنجره بیا
صدای ما همراه تست
صدای ما در کنار توست

      "ناظم حکمت"

این جایی تو

خوابی شیرین که در انتظار تعبیرش نبودی،
بارانی که دانه دانه تمیز می‌شود
و روی گونه‌ی من می‌نشیند،
کاسه‌یی از صدف که فرشتگانش پاک کرده‌اند
تا از لبخندت پر شود.
این جایی تو
در آتش دست‌های من
و تشنه و بی‌امان می‌باری
می‌باری
و تسکینم می‌دهی.

    "شمس لنگرودی"

اولین و آخرین فکر

صبحگاهان
وقتی آفتاب
در حال روشن کردن روز است
من بیدارم
و اولین فکرم تویی
شبانگاهان
در تاریکی به درختان خیره می شوم
که چون سایه هایی در مقابل ستارگان خاموش
قد کشیده اند
مجذوب این آرامش مطلق می شوم
و آخرین فکرم تویی

 "سوزان پولیس شوتز"

شبیه تو

همین چند روز پیش
فکر می کردم
می توانم عاشق کسی شبیه تو شوم
از همین چند روز پیش
هیچ کس ، شبیه تو نیست

  "کامران رسول زاده "

مردی آمد از تبار آسمان

خواب دیدم خواب اینکه مرده ام
خواب دیدم خسته و افسرده ام
روی من خروارها از خاک بود
وای قبر من چه وحشتناک بود
تا میان گور رفتم دل گرفت
قبر کن سنگ لحد را گل گرفت
ناله می کردم ولیکن بی جواب
تشنه بودم تشنه یک جرعه آب
بالش زیر سرم از سنگ بود
غرق وحشت سوت و کور و تنگ بود

ادامه مطلب ...

زنده­ ی جاوید کیست؟

 

زنده­ ی جاوید کیست؟ کشته­ ی شــمشیر دوســـت
کـــــــآب حیــــات قــــلوب در دم شـــمشیر اوســــت
گر بشــــکافی هـــنوز خـــاک شـــهیدان عشـــــــــق
آیـــد از آن کشــتگان زمـــزمه­ ی دوســـت دوســــــت

 

ادامه مطلب ...

اصلاً حسین جنس غمش فرق می کند

اصلاً حسین جنس غمش فرق می کند
این راه عشق پیچ و خمش فرق می کند
اینجا گدا همیشه طلبکار می شود
اینجا که آمدی کرمش فرق می کند
شاعر شدم برای سرودن برایشان
این خانواده، محتشمش فرق می کند
“صد مرده زنده می شود از ذکر یا حسین”
عیسای خانواده دمش فرق می کند
از نوع ویژگی دعا زیر قبه اش
معلوم می شود حرمش فرق می کند
تنها نه اینکه جنس غمش جنس ماتمش
حتی سیاهی علمش فرق می کند
با پای نیزه روی زمین راه میرود
خورشید کاروان قدمش فرق می کند
من از حسینُ منی پیغمبر خدا
فهمیده ام حسین همش فرق می کند

    

  "علی زمانیان"  

 

منبع:http://roozeyerezvan.blogfa.com

ای خاک کربلای تو مهر نماز من

مهر تو را به عالم امکان نمی دهم
این گنج پر بهاست من ارزان نمی دهم
گر انتخاب جنت و کویت به من دهند
کوی تو را به جنت و رضوان نمی دهم
نام تو را به نزد اجانب نمی برم
چون اسم اعظم است به دیوان نمی دهم
جان می دهم بشوق وصال تو یا حسین
تا بر سرم قدم ننهی جان نمی دهم
ای خاک کربلای تو مهر نماز من
آن مهر را به ملک سلیمان نمی دهم
مارا غلامی تو بود تاج افتخار
این تاج را به افسر شاهان نمی دهم
دل جایگاه عشق تو باشد نه غیر تو
این خانه خداست به شیطان نمی دهم
گرجرعه ای زآب فراتت شود نصیب
آن جرعه را به چشمه حیوان نمی دهم
تا سر نهاده ام چو مؤید بدرگهت
تن زیر بار منت دونان نمی دهم
  

    "سید رضا موید" 

منبع:http://roozeyerezvan.blogfa.com

عکسهای محرم(2)

      

      

 

    

 

                                  برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب مراجعه کتید

 

ادامه مطلب ...