گلباغ شعر

گلباغ شعر

روح "پدرم" شاد که فرمود به استاد ..... پسرم را "عشق" بیاموز و دگر هیچ.
گلباغ شعر

گلباغ شعر

روح "پدرم" شاد که فرمود به استاد ..... پسرم را "عشق" بیاموز و دگر هیچ.

دور گلم می‌گردم

 

 همه‌ی کلمات
 

 معنای تو را می‌دهند
 

 مثل گل‌ها همه
 

 که بوی تو را پراکنده‌اند . 

 

 سکوت کرده‌ام
 

 که فراموشت کنم
 

 اما مدام
 

 مثل زنبوری سرگردان ،
 

 رانده از کندویش
 

 دور گلم می‌گردم .         

                    

     "شهاب مقربین" 

چند دقیقه وقت داری

 

 چند دقیقه دیگر وقت داری
 

 تا به من نگاه کنی
 

 به من، به چشمانم،  

 

 و به قلبی که برای تو می تپد
 

 این شب و این باران
 

 و تو
 

 چند دقیقه دیگر وقت داری
 

 تا به من نگاه کنی  

 

 پیش از آنکه کاملا تمام شوم...


            "آنتوان دوسنت اگزوپری"

         

کاش کسی جایی منتظرم بود...

 

چقدر دلم می خواهد نامه بنویسم

 

تمبر و پاکت هم هست

 

و یک عالمه حرف

 

کاش کسی جایی منتظرم بود...

 

   "ساره دستاران"

گاهی می خندم گاهی گریه می کنم

 

  گاهی می خندم

  

  گاهی گریه می کنم

  

  گریه اما بیشتر اتفاق می افتد

  

  به هر حال آدم

  

  یکی از لباس هایش را بیشتر دوست دارد.

 

        "زنده یاد الهام اسلامی"

   (همسر زنده یاد غلامرضا بروسان)


        

با من حرف بزن

 

  با من حرف بزن
  

  مثل یک پیراهن نارنجی با روز 

 

  مثل وقتی که ابر
 

  صرف شستن یک سنگ می کند.  

  

  مثل وقتی که صرف همین شعر می شود
  

  با من حرف بزن
 

  مثل یک بازی در وسط تابستان
  

  و به چیزی فکر نکن
 

  و به چیزی فکر نکن
 

  می دانم
 

  زمین گرد است
  

  و جاذبه
  

  در پای درختان سیب بیشتر است.             

                     

      "زنده یاد غلامرضا بروسان

 

                       

 

اندوه مبهم یک دروغ

 

 برای یک بار
 

 فقط برای یک بار
 

 مرا در اندوه  مبهم یک دروغ شناور کن!  

 

 آرام سر به گوش من بگذار 

 

 وبگو دوست دارم! 

     

          "منبع: نت"

سلام روزگار...

 

  سلام روزگار......

  سلام روزگار...  

  چه میکنی با نامردی مردمان..
  من هم .. 

  اگر بگذارند ...
  دارم خرده های دلم را...
  چسب میزنم...  

  راستی این دل ...  

  دل می شود ؟   

                           

         

حساب و کتاب بازار عشق

  

  از حساب و کتاب بازار عشق 

  هیچ گاه سر در نیاوردم ! 

  و هنوز نمی دانم چگونه می شود 

  هربار که تو بی دلیل ترکم می کنی 

  من بدهکارت می شوم ؟ 

 

     


    

فرار می کنم از خاطراتت

 

  خاطراتت صف کشیده اند !
  یکی پس از دیگری …
  حتی بعضی هاشان آنقدر عجولند که صف را بهم زده اند !
  و من …
  فرار می کنم
  از فکر کردن به تو
  مثل رد کردن آهنگی که …
  خیلی دوستش دارم خیلی !  

 
Click here to enlarge
  

 

 

شیر مادر, مهر مادر

  

   بهزیستی نوشته بود:

  شیر مادر, مهر مادر, جانشین ندارد

  شیر مادر نخورده مهر مادر پرداخته شد

  پدر یک گاو خرید

  و من بزرگ شدم

  اما هیچکس حقیقت من را نشناخت

  جز معلم ریاضی عزیز ام

  که همیشه می گفت

   گوساله, بتمرگ 

  

                        (حسین پناهی) 

            

دلنوشته های زیبا از حسین پناهی www.taknaz.ir